SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri için ciddi olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı daha heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı konulemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak için yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı beş altı daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mazmun, içerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz daha ticari evetğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha dobra ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.